1 day ago Be among the first 25 applicants
If you’ve worn a pair of glasses, we’ve already met.
We are a global leader in the design, manufacture, and distribution of ophthalmic lenses, frames, and sunglasses. We offer our industry stakeholders in over 150 countries access to a global platform of high-quality vision care products (such as the Essilor brand, with Varilux, Crizal, Eyezen, Stellest and Transitions), iconic brands that consumers love (such as Ray-Ban, Oakley, Persol, Oliver Peoples, Vogue Eyewear and Costa), as well as a network that offers consumers high-quality vision care and best-in-class shopping experiences (such as Sunglass Hut, LensCrafters, Salmoiraghi & Viganò and the GrandVision network), and leading e-commerce platforms.
Join our global community of over 190,000 dedicated employees around the world in driving the transformation of the eyewear and eyecare industry.
Discover more by following us on LinkedIn !
Your #FutureInSight with EssilorLuxottica
Are you willing to pioneer new frontiers, foster inclusivity and collaboration, embrace agility, ignite passion, and make a positive impact on the world? Join us in redefining the boundaries of what’s possible.
Zur Verstärkung Unseres Customer Care Centers Teams Am Standort Trimbach Oder Gland (Schweiz) Suchen Wir Zum Nächstmöglichen Zeitpunkt Einen
Customer Care Specialist - Augenoptiker (w/m/d)
Ihre Hauptaufgaben
Empfang und Bearbeitung aller Telefonanrufe sowie Weiterleitung von Anrufen an andere Abteilungen
Kundenberatung und technischer Support
Bearbeitung von Bestellungen und Reklamationen unserer Kunden gemäß internen Qualitätsstandards
Durchführung von Berechnungen für verschiedene Spezialprodukte
Umgang mit verschiedenen Programmverwaltungen
Zusammenarbeit mit dem Außendienst
Vorbereitung und Erfassung von Gutschriften
Bearbeitung von Rücksendungen zur optischen Analyse
Expertise (Qualitätskontrolle der Gläser, Berechnungen)
Freigabe elektronischer Bestellungen
Teilnahme an internen und externen Veranstaltungen
Ihr Profil
Abgeschlossene Ausbildung im augenoptischen Bereich
Erste Erfahrungen in einem Servicecenter von Vorteil
Sehr gute Deutschkenntnisse in Wort und Schrift erforderlich
Französisch- und Englischkenntnisse von Vorteil
Serviceorientiertes Denken und Handeln
Freude am Kundenkontakt und an allgemeiner Kommunikation
Sicheres und professionelles Auftreten
Lösungsorientiertes Arbeiten
Teamfähigkeit sowie die Fähigkeit zur eigenverantwortlichen Arbeit
Ihre Zukunft Bei Essilor
Ausgezeichnete Arbeitsbedingungen in in einem dynamischen und engagierten Team
Interessante und abwechslungsreiche Herausforderungen
Attraktive Vergütung
Mit einer Vielzahl an Sozialleistungen nehmen wir die Verantwortung für die Mitarbeiter wahr (Urlaub, Bonus, Versicherungen etc.)
Our Diversity, Equity and Inclusion commitment
We are committed to creating an inclusive environment for all employees. We celebrate diversity and provide equal opportunities to all, regardless of race, gender, ethnicity, religion, disability, sexual orientation, or any other characteristic that makes us unique.
Seniority level Seniority level Entry level
Employment type Employment type Full-time
Job function Job function Other
Industries Marketing Services
Referrals increase your chances of interviewing at LensCrafters by 2x
Get notified about new Customer Care Professional jobs in Trimbach, Solothurn, Switzerland .
We’re unlocking community knowledge in a new way. Experts add insights directly into each article, started with the help of AI.
#J-18808-Ljbffr