 
        
        Shape the future. Yours and ours.
Would you like to help people to lead a self-determined life? And do you want to use your creative scope to reconcile your professional and personal ambitions? Then we can offer you an exciting prospect: at Swiss Life you will be able to deploy your individual talents and expertise in a stimulating and flexible work environment. What’s more, you will be given a good measure of responsibility and can thus contribute to shaping the future of Swiss Life.
Ihr Verantwortungsbereich
 1. Verwaltung und Bestellung von Werbeartikel, -material, Visitenkarten, Büro-material, Verkaufsunterlagen (Prospektmaterial)
 2. Bewirtschaften und bestellen von GA spezifischen Drucksachen
 3. IT-Applikationen pflegen und Fälle bearbeiten
 4. Administrative Unterstützung im Nichtleben-Bereich
 5. Koordination der Zusammenarbeit zwischen dem Hauptsitz, Generalagentur, Ausendienstmitarbeitenden und Kunden
 6. Entgegennahme von Kundenanrufen und Kundenempfang in der Generalagentur
 7. Unterstützung des Aussendienstes bei Verkaufsförderungsaktionen
 8. Aufbereitung von Statistiken und Reports
 9. Erstellen von Offerten für Privat- und Unternehmenskunden
 10. Unterstützung des Kundenberaters in sämtlichen administrativen und organisatorischen Belangen
 11. Entgegennahme von Kundenanrufen sowie Kundenempfang in der Generalagentur
 12. Terminvereinbarungen für Vorsorgeberater (In- und Outbound)
 13. Unterstützung bei Verkaufsförderungsmassnahmen inkl. Verwaltung der Werbeartikel
 14. Erfassung und Pflege von Daten in diversen Swiss Life Applikationen
Ihre Stärken
 15. Abgeschlossene kaufmännische Grundausbildung
 16. VBV-Ausbildung abgeschlossen
 17. Mehrjährige Berufserfahrung im Assekuranz- oder Kundendienstbereich
 18. Gute MS-Office Anwenderkenntnisse (Outlook, Word, Excel, Powerpoint)
 19. Zahlen- und Organisationsflair
 20. Gewinnende, belastbare und kundenorientierte Persönlichkeit
Your benefits
We help our employees to shape their professional development and their private life to their best advantage and throughout all phases of their life. Our, such as options for working from home, 25 to 30 days of leave, 3rd pillar premium contributions and a broad range of continued training options contribute to this goal.
Information for recruitment agencies
For this position, Swiss Life is not accepting any application dossiers from recruitment agencies that are submitted spontaneously. Only applications submitted by prior agreement via the will be accepted.
No liability will be accepted for spontaneous applications and any fees/costs incurred by them. Thank you for your understanding.
Your contact
Sara Röthlisberger
Tel:
+41 43 284 40 85