 
        
        Overview
Line of Service Internal Firm Services
Industry/Sector Not Applicable
Specialism IFS - Internal Firm Services - Other
Management Level Senior Associate
Job Description & Summary
At PwC, our people in procurement focus on purchasing processes and managing supplier relationships to drive cost savings and operational efficiency. These individuals enable the organisation to obtain quality goods and services at the best possible price.
Those in goods, products and services procurement at PwC will focus on executing, managing and optimising purchase processes and some supplier relationship management. You will be responsible for assisting the organisation in obtaining quality goods at the appropriate price, driving cost savings and operational efficiency.
Dein Impact
 * Übernimm Verantwortung für die strategische Beschaffung im Bereich der indirekten Warengruppen (z. B. IT, Marketing, Business Services, Travel) und gestalte aktiv unsere Einkaufsstrategie mit.
 * Führe eigenständig Ausschreibungen und Vergabeprozesse durch – von der Bedarfsermittlung bis zum Vertragsabschluss.
 * Leite Preis- und Vertragsverhandlungen mit bestehenden und neuen Lieferanten und stelle eine nachhaltige Kosten- und Qualitätsoptimierung sicher.
 * Arbeite eng mit internen Stakeholdern zusammen, um Beschaffungsstrategien auf Projektbasis zu entwickeln und umzusetzen.
 * Analysiere Beschaffungsmärkte, identifiziere Einsparpotenziale und entwickle innovative Beschaffungslösungen.
 * Sorge für effiziente und transparente Einkaufsprozesse, inklusive Stammdatenpflege und kontinuierlicher Prozessverbesserung.
Dein Skill Set
 * Abgeschlossene wirtschaftliche Ausbildung oder vergleichbare kaufmännische Ausbildung, idealerweise mit Weiterbildung im Einkauf oder Supply Chain Management.
 * Mehrjährige Erfahrung im strategischen Einkauf – vorzugsweise im indirekten Einkauf.
 * Sicheres Auftreten und ein starkes Durchsetzungsvermögen sowie ein ausgeprägtes Verhandlungsgeschick.
 * Hohe Eigeninitiative sowie schnelle Auffassungsgabe.
 * Sstrukturierte, analytische Arbeitsweise und Freude daran, bestehende Prozesse zu hinterfragen und zu optimieren.
 * Sicherer Umgang mit gängigen IT-Tools wie MS Office, insbesondere Excel.
 * Sehr gute Kommunikationsfähigkeiten in Deutsch und Englisch.
Education
Education (if blank, degree and/or field of study not specified)
Degrees/Field of Study required: Degrees/Field of Study preferred:
Certifications
Certifications (if blank, certifications not specified)
Required Skills
Required Skills
Optional Skills
Optional Skills
Accepting Feedback, Accepting Feedback, Active Listening, Analytical Thinking, Business Analysis, Business Requirements Analysis, Commercial Transactions, Communication, Contract Dispute Resolution, Contract Lifecycle Management, Contract Management, Contract Negotiation, Contractual Agreements, Contractual Compliance Monitoring, Contractual Risk Management, Cost Analysis, Cost Management, Creativity, Customer Liaison, Embracing Change, Emotional Regulation, Empathy, Inclusion, Indirect Sourcing, Industry Trend Analysis {+ 26 more}
Desired Languages
Desired Languages (If blank, desired languages not specified)
Travel Requirements
Travel Requirements Up to 60%
Available for Work Visa Sponsorship?
Available for Work Visa Sponsorship? No
Government Clearance Required?
Government Clearance Required? No
Job Posting End Date
Job Posting End Date
#J-18808-Ljbffr