Customer Care Specialist - Augenoptiker mit Deutsch/Französisch (w/m/d) Join to apply for the Customer Care Specialist - Augenoptiker mit Deutsch/Französisch (w/m/d) role at LensCrafters
Overview
We are a global leader in the design, manufacture, and distribution of ophthalmic lenses, frames, and sunglasses. We offer our industry stakeholders in over 150 countries access to a global platform of high-quality vision care products and brands, including Essilor. Our network delivers high-quality vision care and best-in-class shopping experiences.
Join our global community of over 190,000 dedicated employees around the world in driving the transformation of the eyewear and eyecare industry. Discover more by following us on LinkedIn.
Your #FutureInSight with EssilorLuxottica
Are you willing to pioneer new frontiers, foster inclusivity and collaboration, embrace agility, ignite passion, and make a positive impact on the world? Join us in redefining the boundaries of what’s possible.
Location
Zur Verstärkung Unseres Customer Care Centers Teams am Standort Trimbach oder Gland (Schweiz). Suchen Wir Zum Nächstmöglichen Zeitpunkt Einen
Responsibilities Empfang und Bearbeitung aller Telefonanrufe sowie Weiterleitung von Anrufen an andere Abteilungen
Kundenberatung und technischer Support
Bearbeitung von Bestellungen und Reklamationen unserer Kunden gemäß internen Qualitätsstandards
Durchführung von Berechnungen für verschiedene Spezialprodukte
Umgang mit verschiedenen Programmverwaltungen
Zusammenarbeit mit dem Außendienst
Vorbereitung und Erfassung von Gutschriften
Bearbeitung von Rücksendungen zur optischen Analyse
Expertise (Qualitätskontrolle der Gläser, Berechnungen)
Freigabe elektronischer Bestellungen
Teilnahme an internen und externen Veranstaltungen
Ihr Profil Abgeschlossene Ausbildung im augenoptischen Bereich
Erste Erfahrungen in einem Servicecenter von Vorteil
Sehr gute Deutsch- und Französischkenntnisse in Wort und Schrift erforderlich
Englischkenntnisse von Vorteil
Serviceorientiertes Denken und Handeln
Freude am Kundenkontakt und an allgemeiner Kommunikation
Sicheres und professionelles Auftreten
Lösungsorientiertes Arbeiten
Teamfähigkeit sowie die Fähigkeit zur eigenverantwortlichen Arbeit
Future at Essilor Ausgezeichnete Arbeitsbedingungen in einem dynamischen und engagierten Team
Interessante und abwechslungsreiche Herausforderungen
Attraktive Vergütung
Vielfalt an Sozialleistungen (Urlaub, Bonus, Versicherungen etc.)
Diversity, Equity and Inclusion We are committed to creating an inclusive environment for all employees. We celebrate diversity and provide equal opportunities to all, regardless of race, gender, ethnicity, religion, disability, sexual orientation, or any other characteristic that makes us unique.
#J-18808-Ljbffr