 
        
        JOB DESCRIPTION
At Zimmer Biomet, we believe in pushing the boundaries of innovation and driving our mission forward. As a global medical technology leader for nearly 100 years, a patient’s mobility is enhanced by a Zimmer Biomet product or technology every 8 seconds.
As a Zimmer Biomet team member, you will share in our commitment to providing mobility and renewed life to people around the world. To support our talent team, we focus on development opportunities, robust employee resource groups (ERGs), a flexible working environment, location specific competitive total rewards, wellness incentives and a culture of recognition and performance awards. We are committed to creating an environment where every team member feels included, respected, empowered and recognised.
What You Can Expect
You will visit assigned customers in your area daily, ensuring that Zimmer Biomet products are used properly and effectively for patient safety.
You will collaborate with the operational sales team in the area to support logistical activities necessary to ensure customer satisfaction and to achieve sales objectives.
You will be responsible for training new customers who use Recon and Digital & Technology Solutions (DTS) products.
You will meet healthcare professionals daily during regular visits, using catalogues, presentations, samples, and tools.
How You'll Create Impact
 1. Sale of our Recon & DTS products to customers
 2. Develop close relationships with all orthopedic surgeons and stakeholders on the territory
 3. Adhere divisional sales strategies under the guidance of the Regional Sales Manager
 4. Gather information to meet market needs.
 5. Train healthcare professionals on surgical techniques through workshops and tools, either independently or in collaboration with the Marketing team.
 6. Provide technical advice in the operating room to healthcare professionals on the correct use of the product and its implementation as well as new robotic technologies.
 7. Conduct follow-ups on implanted products by contacting the customer to assess proper execution and surgical outcomes.
 8. Ensure the availability of the necessary materials in operating rooms according to hospitals’ surgical schedules.
 9. Verify with the hospital the proper sterilization of instruments and the correct receipt of ordered implants.
 10. Collaborate with the entire local team to achieve the assigned annual sales objectives.
What Makes You Stand Out
 11. Experience: at least 3 years in the implantable medical devices sector, preferably in orthopaedics, as a Product Specialist / Sales Representative / Agent / Instrument Specialist.
 12. Understanding of health economic and health policy interrelations
 13. Strong networking capabilities and sound business and sales acumen to identify, plan and execute on services
 14. Willingness to travel daily within the assigned area.
 15. Ideally passionate about technology
 16. Entrepreneurial, target orientation and organizational skills
 17. Teamwork skills.
 18. Languages: Fluent French.
Was Sie erwarten können
Als Sales Representative (m/w/d) sind Sie verkäuferischer und fachtechnischer Vertreter von Zimmer Biomet. Sie betreuen ein definiertes Kundenportfolio und überzeugen durch Ihre Expertise unserer Produkte im Knie- und Hüftbereich. Sie berichten hierbei direkt an den Regional Sales Manager.
Welchen Mehrwert Sie schaffen
 19. Verkauf unserer Produkte an Kliniken
 20. Umsetzung von Marketing- und Verkaufsstrategien im Gebiet
 21. Neukundenakquisition
 22. Verhandlung mit Ärzten und Klinikverwaltungen
 23. Strategische Analyse des Verkaufsgebiets (Wettbewerbsanalyse)
 24. Einweisung in Implantatsysteme 
 25. Erfassen von Marktdaten mit Feedback an die Verkaufsleitung
 26. Teilnahme an Messen und Kongressen
Was Sie auszeichnet
Sie verfügen über einen kaufmännischen, naturwissenschaftlichen, medizinischen oder technischen Studien- bzw- Ausbildungsabschluss und konnten bereits erste Vertriebserfahrung sammeln, idealerweise in der Medizintechnik-Branche.
Was Sie mitbringen
 27. Sie besitzen ein medizinisches Wissen sowie technisches Verständnis und kennen sich im gesundheitspolitischen Umfeld (z.B. über DRGs) sowie Klinikgeschäft aus.
 28. Außerdem bringen Sie sehr gute EDV-Anwenderkenntnisse des MS-Office-Pakets mit.
 29. Neben fließenden Deutschkenntnisse in Wort und Schrift, verfügen Sie ebenfalls über ein sehr gutes Englischniveau.
 30. Ihr Verhandlungsgeschick verbunden mit einer hohen Kommunikations- und Begeisterungsfähigkeit lässt Sie zusätzlich im Umgang mit dem Kunden glänzen.
 31. Schließlich zeichnen Sie sich durch eine systematische, ziel- sowie ergebnisorientierte Arbeitsweise und einer hohen Flexibilität aus.
EOE/M/F/Vet/Disability