A career at Lombard Odier means working for a renowned global wealth and asset manager, with a strong focus on sustainable investing. An innovative bank of choice for private and institutional clients, our independently owned Firm is one of the best-capitalised banking groups in the world, managing close to CHF 300 billion and operating from over 25 offices across 4 continents.
With a history spanning over 225 years, Lombard Odier is an investment house providing a comprehensive offering of discretionary and advisory portfolio management, wealth services and custody. We also offer asset management services and investment strategies through Lombard Odier Investment Managers and provide advanced banking technology to other financial institutions.
“Rethink Everything” is our philosophy – it is at the heart of everything we do. We have grown stronger through more than 40 financial crises by rethinking the world around us to provide a fresh investment perspective for our clients.
Vous serez amené à prendre en charge différentes activités en lien avec les déclarations fiscales des clients de la Banque Lombard Odier, à entretenir un contact permanent avec ces derniers et à collaborer avec les autres services de LO Patrimonia et de la Banque.
Fiscaliste
Votre Mission :
1. Etablissement et contrôle de déclarations d’impôts personnes physiques au rôle ordinaire ou à l’imposition d’après la dépense (principalement cantons de Genève, Vaud et Valais)
2. Etablissement et contrôle de déclarations d’impôts de sociétés anonymes/Sàrl de détention de patrimoine et de fondations caritatives
3. Soutien et collaboration avec les conseillers juridiques/fiscaux, et l’équipe comptabilité
4. Contact régulier avec une clientèle exigeante ainsi qu’avec les banquiers
Votre Profil :
5. Expérience professionnelle de 10 ans dans une société de conseil, une fiduciaire reconnue et/ou une administration fiscale.
6. Formation d’Agent Fiduciaire breveté, un plus
7. Bonnes connaissances de la fiscalité suisse, principalement en matière de l’impôt sur le revenu et la fortune des personnes physiques et en matière d’impôt sur les successions/donations
8. Personnalité dynamique, ambitieuse, avec une forte capacité à travailler en équipe
9. Précis, rigoureux, autonome, responsable, au bénéfice d’un bon esprit d’analyse et de synthèse, polyvalent
10. A l’aise dans les contacts avec une clientèle exigeante, grande attention portée à la qualité du service
11. Maîtrise des outils informatiques : DrTax, Word, Excel et Powerpoint
12. Maîtrise du français, l’anglais et/ou l’allemand un plus.
13. Domicile en Suisse
Our Maison’s DNA is defined by five core values. Excellence drives us to be the best at what we do, while Innovation fuels our progress. Respect underpins every interaction, and Integrity shapes our actions. Together, we are One Team, united in serving our clients with unwavering dedication.
As a responsible and supportive employer, we promote a diverse and inclusive work environment for our employees and candidates. Diversity, Equity and Inclusion are woven into the fabric of our Maison’s DNA, and we strive to ensure that our employees can fulfill both their personal and professional aspirations by encouraging internal mobility and individual upskilling programs. We firmly believe that building Diverse Teams contributes to our successes and to deliver on this, we actively embed Diversity, Equity and Inclusion in our business strategy.
It is an exciting time to join our Teams. All applications will be handled in the strictest confidence.